woensdag 23 januari 2013

Kazachstan

Kazachstan, het vijfde land waar ik hoop door te fietsen.

Also in English, down this page!

Een land waarvan ik weinig weet.
Wel dat ik er 1 maand visum voor kan krijgen.
Dit zal voldoende zijn om de afstand vanaf de Russische grens naar de Chinese grens te kunnen fietsen.
De totale te verwachten afstand voor dit land is 2178 km.
Het aantal te klimmen meters zijn 9300.
Dit lijkt veel maar het is er relatief vlak.

In Astana is ongeveer 550 km vanaf de Russische grens.
Een dag of 4 a 5 fietsen.
Hier zal ik minstens 1 rustdag plannen waarbij ik de stad wil zien, samen met de hoogst noodzakelijke werkzaamheden voor het verkrijgen van het Chinese visum.



Hierover heb ik nog de meeste zorgen.
De regels van dit visum veranderen vaak, snel en zijn ook nog afhankelijk van de eventuele onrust van de diverse regio's.
Ik zal door de regio rijden waar de Oeigoeren wonen.
De Oeigoeren zijn een Turks volk uit de Chinese autonome regio Sinkiang (Xinjiang). Met ongeveer 8,82 miljoen (2003) personen vormen de Oeigoeren 45% van dit gebied. Hun taal, het Oeigoers, behoort tot de Turkse talen. (Bron; Wikipedia)
Deze Etnische minderheid heeft af en toe conflicten met de Chinese overheid.
Door Tibet zal ik niet rijden dus van de beperkingen bij onrust daar heb ik niet te vrezen.

De wegen zijn naar verwachting asfalt, maar gravel zal misschien ook wel voorkomen.
Zolang er geen diepe sporen zijn zal ik er wel doorkomen.
Als ik bij de Chinese grens ben heb ik bijna 8800 km gefietst.

Een van de volgende blog verhalen zal gaan over het tijdsschema dat ik denk te kunnen aanhouden.

Geef reactie opbouwende kritiek of tips?




Now in English.

Kazakhstan will be the fifth country to cycle through.
A country I know hardly anything about.
What I do know is that I can have a visa for the duration of one month.
This will be enough to cycle from the Russian border to the Chinese border.
The total distance in Kazakhstan will be about 2178 km.
There are 9300 meters to be climbed.
It seems to be a lot, but it will be fairly flat.

In Astana, 550 km from the Russian border, I can cycle that distance in about 4 or 5 days.
Here I will stay at least one day in order to arrange my visa for China.

This is still, the most worrying part.
Becoming a visa for China is hard, complex and will demand a lot of patience!
The demands will vary by the week or even days.
This is also because of the trouble the Chinese government sometimes have with certain local minority groups.
The Tibetan people are one of those groups, but I don't intend to travel through that area.
The Oeigoeren is a minority which lives in the independent area of Xinjiang.
They originate from the former Turkish empire and do speak a language which is related to Turkish. (Wikipedia)

The roads (I hope) will be mainly Asphalt but sometimes gravel.
Which I can cope with when it is not to lose.
At the Chinese border I have cycled almost 8800 km!

Soon I will make a blog entry about the time plan.

Sent me reply if you like it, or not?


2 opmerkingen:

  1. Zeker interessant, hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am so excited for your journey. Do you have a plan to protect your lungs I when you travel through places with poor air quality? Perhaps a breathing mask?

    BeantwoordenVerwijderen