maandag 10 december 2012

Mijn blog in het Japans / Engels!?

Een verassing die ik vandaag daadwerkelijk vond.
De beloofde vertaling van mijn weblog in het Engels Japans!

Nadat Ymte / Velomobiel mij met de Japanse berijder van een Strada had verbonden, ben ik gaan mailen.

Dat is een geweldig leuke ervaring!
Hij spreekt alleen Japans en niet veel Engels.
Mijn (Engelse) mail wordt dus vertaald in het Japans.
Deze vertaling is zeer matig van kwaliteit en geregeld wordt ik door Seidayu gemaild over een onduidelijkheid.

Vandaag stuurde hij de vertaling van mijn weblog, notabene in een heuse nieuwe weblog http://n2j2014.blogspot.nl

Ik sta paf.
Wel wat taalfouten, maar ik vind het heel bijzonder dat een Japaner dit wil doen en ook echt in de praktijk brengt!

Hij reed recent van Gifu naar Hiroschima en terug met zijn Milan. 1000 km, in 4 dagen als ik hem goed begreep!
Voor mij zeer waardevolle lokale informatie over de weg-gesteldheid, hellingen en drukte op een dergelijke route!





Ik zal blij zijn als ik in Japan kan zijn gedurende de herinneringsbijeenkomst van de atoombom op Hiroshima begin augustus. Het zal aanpezen worden, maar ik ga er voor en heb er reuze veel zin in!

1 opmerking:

  1. Heel veel jaren geleden fietste ik 6 weken door Japan. Een bijzondere ervaring, zeker het overnachten in echte japanse "hotels". Recent las ik nog een reisverslag en eigenlijk was er niet zoveel veranderd. Een bijzondere fietsbestemming!

    BeantwoordenVerwijderen